Cara Tegangkan Kemaluan Dengan Cincin Zakar Dr MIT

Satu kreativiti yang mudah dan selamat

pasangan bahagia yang cukup romantik
Pasangan bahagia suami isteri

Anda pertama kali dengar cincin zakar Dr MIT? Elok baca kerana anda dan kawan-kawan memerlukannya satu hari nanti! Cincin zakar Dr MIT juga dikenali dengan cincin kemaluan dan cincin kelamin.

Anda tidak mendapat kepuasan bersama isteri? Zakar anda cepat terpancut air dan lembik tidak bermaya sebelum habis berjuang?

Di sini didedahkan tektik mudah dan selamat, tak perlu ubat yang boleh merosakkan kesihatan anda.

Bagi yang tak sabar-sabar kita dengar dulu celoteh Dr Ismail Tambi yang memperkenalkan produk Cincin Dr. MIT.

Penerangan mengenai cincin zakar oleh Dr Ismail Tambi

Bagaimana Zakar Boleh Terus Tegang?

Bagi zakar terus kekal tegang, pembuluh-pembuluh darah arteri, vein dan urat saraf perlu sehat, begitu juga tahap hormon kebatinan.

Kesan rangsangan seks, darah meluncur secara belebihan ke dalam batang zakar dan kemaluan menjadi tegang dan keras.

Tetapi, ada zakar gagal tegang lama kerana darah yang tersimpan dalam zakar tidak duduk lama dalam pembuluh darah zakar. Darah meluncur keluar daripada zakar dan masuk semula ke dalam badan.

Ini rahsianya…

Apa Funsi Cincin Zakar Dr MIT?

Logiknya, sekiranya ada cara darah dapat dikekalkan dalam zakar, zakar akan menjadi terus tegang untuk meneruskan hubungan kelamin hingga puas.

Bagi lelaki yang ada masalah mengekalkan ketegangan zakar, Dr Ismail Tambi mengesyorkan menggunakan Cincin Zakar Dr MIT.

Cincin zakar berfungsi mengekalkan takungan darah dalam zakar dan darah tidak keluar dan masuk balik ke dalam badan. Ini bermakna zakar terus tegang bagi meneruskan hubungan seks.

Posisi Cincin Zakar Disarung Pada Pangkal Zkar

cara memakai cincir zakar dr mit di kemaluan
Sarungkan cincin zakar pada pangkal zakar anda

Cara Memakai Cincin Zakar Dr MIT

Penerangan cara menggunakan cincin zakar dr mit.
Penerangan cara memakai cincin zakar Dr MIT
  • Pakai cincin zakar ketika zakar tegang.
  • Cincin disarung ke pangkal zakar
  • Pastikan bahagian yang berbenjol dan tebal duduk di atas dan yang tipis duduk di bawah. 

Faedah Memakai Cincin Kelamin

  • Jika dipakai ketika menegang (ereksi) ia dapat mengekalkan ketegangan zakar dan menahan darah daripada tercicir atau bocor.
  • Jika dipakai dipangkal zakar ia dapat menahan darah dan menghindar ejakulasi pramatang (air mani terpancut sebelum klimaks atau puas).
  • Cincin boleh digunakan berulang kali.
  • Ia sesuai digunakan pelbagai peringkat usia.
  • Sesuai untuk pengantin baru kerana tanpa pengalaman boleh menyebabkan air mani terpancut awal, batang jadi lembik
  • Cincin zakar sesuai untuk pesakit kencing manis dan darah tinggi.
  • Ia dijamin selamat dan tiada kesan sampingan.

Dua Cincin Zakar Dr MIT

penerangan mengenai cincin zakar yang mudah difahami
Cincin Zakar Dr MIT

Cincin zakar Dr. MIT mengandungi dua cincin dalam satu bungkusan. Pakai satu cincin sahaja.

Apabila cincin zakar telah digunakan, ia hendaklah dibasuh dan disimpan untuk round yang akan datang berkali-kali.

Apabila cincin itu lembik atau terputus, maka gunalah cincin zakar yang satu lagi.

Cara Dapatkan Cincin Zakar Dr. MIT

Bilangan Cincin Zakar: dua
Harga: RM59 sudah termasuk pos laju satu Malaysia
Cara Order: Wasap 013 366 1242

Cara Tegangkan Kemaluan Zakar Tanpa Perlu Ubat Kuat Tetapi Guna Cincin Zakar Dr.MIT

Dr Ismail Tambi Pakar Sakit Tuan Di Damai Service Hospital Kuala Lumpur

Hilangkan Sakit Pinggang Dengan Sapu Krim Doxtecream Terbaik

Dapat ubat yang boleh kurangkan sakit pun dah bagus…

Kali ini saya nak cerita seorang pelanggan saya sudah beberapa kali membeli Doxtecream kerana sakit pinggang.

Selalu Angkat Tong Gas Kena Sakit Pinggang

En Ali ini seorang pekerja kedai runcit dan banyak membuat kerja berat. Antara tugasnya ialah memikul tong gas ke rumah pangsa setinggi lima tingkat yang memang takda lif.

Beliau akan mengalami sakit pinggang terutama sebelah kiri bila angkat barang berat.

Beliau mula mengalami sakit pinggang terutama sebelah kiri sejak enam bulan lepas terutama bila buat kerja berat.

Tetapi, beliau belum pergi jumpa doktor kerana malas dan rasa tak serious sangat.

Pada awal tahun 2020, beliau membeli sebotol krim Doxtecream daripada saya.

Testimoni En Ali sakit pinggang kurang setelah gunakan Doxtecream
Testimoni – wasap saya dengan En Ali mengenai pengalaman menggunakan krim Doxtecream untuk hilangkan sakit pinggangnya.

Mengikut En. Ali, beliau akan menyapukan krim ini pada waktu sebelum tidur.

Pada keesokan harinya, pinggang beliau berasa lega dan boleh pergi kerja macam biasa.

Selepas sebulan dua, beliau terus membeli dari saya kerana krim ini sangat membantu dalam menghilangkan sakit pinggangnya.

Produk Doxtecream Sesuai Sakit Pinggang

Doxtecream mampu meredakan sakit pinggang kanan atau sakit pinggang kiri
Krim sakit lutut Doxtecream

Doxtecream ialah produk Malaysia dan mendapat kelulusan KKM. Krim ini selamat disapu pada kulit kerana ia dihasilkan dari bahan semula jadi iaitu ekstrak daun ketumpang air dan rerama hijau.

Produk ini sudah 4 tahun di pasaran. Doxtecream ialah produk hasil penyelidikan syarikat tempatan dan sebuah institut pengajian tinggi tempatan.

Cara Guna Krim Doxtecream

Cara guna Doxtecream ialag dengan memicit pada bahagian atasnya.
Picit di bahagian atas untuk keluarkan krim Doxtecream

– Untuk mengeluarkan krim Doxtecream, tekan dan picit beberapa kali botol Doxtecream.

– Letakkan cecair krim Doxtecream di atas tapak tangan.

– Sapukan krim tersebut pada bahagian pinggang yang sakit itu. Rasanya sejuk dan nyaman.

Video Cara Guna dan Sapu Krim Doxtecream

Penerangan lanjut produk Doxtecream dan cara membelinya sila layari di sini:

Cara Mengurang dan Menghilangkan Sakit Sendi dan Lutut Dengan Bahan Tradisonal

Ada Yang Sakit Pinggang Dan Susah Nak Bergerak dan Bekerja?

Cara Order Krim Doxtecream

Mereka yang sakit dan sengal pinggang boleh mendapatkan stok Doxtecream daripada saya.

Harga: RM90.00
Pos laju & kendalian: RM9.00
Jumlah: RM99

Untuk order klik sini untuk wasap: Saya Nak Order Krim Doxtecream

Atau hubungi saya Rahaman 0133661242 atau abdrahaman@gmail.com

Sakit Lutut Kanan Macam Mana Nak Pergi Umrah?

Sakit Lutut Ketika Solat, Ada Ubat?

Cara Mengurang dan Menghilangkan Sakit Sendi dan Lutut Dengan Bahan Tradisonal

Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini

Kesan Gigitan Nyamuk Pada Bayi – Tip Hilangkan Gatal Tanpa Sapu Ubat Klinik

Tip yang wajib dibaca oleh ibu bapa yang sayangkan bayi!

Kulit bayi mudah menjadi merah dan bengkak apabila ada kesan gigitan nyamuk.

Lagi tak cantik, ianya meninggalkan parut dan gatal sangat pada kulit bayi. Kesian, tentu bayi menangis.

Nak tip tak, cara nak hilangkan gatal gigit serangga tu?

Di sini kami kongsikan beberapa tip bagaimana nak hilangkan kesan gigitan nyamuk pada bayi. Tip ini bukanlah jaminan, tetapi boleh cuba, bukan rugi pun…

tip hilangkan gatal kesan gigitan nyamuk pada kulit bayi.
Kulit bayi jadi merah, gatal dan bengkak kesan gigitan nyamuk. Ikutilah petua untuk merawatnya

Bawang Merah dan Bawang Putih Pun Bagus Hilangkan Kesan Digigit Nyamuk

Satu lagi tip ialah bawang merah dan bawang putih. Kedua-dua bawang ini mempunyai bahan antibakteria yang berkesan untuk mengubati luka.

Kedua-dua bawang ini boleh mengubat kesan kemerahan akibat digigit nyamuk pada bayi serta gatal alergi.

Caranya mudah – potong bawang putih atau bawang merah, kemudian sapukan pada kulit bayi beberapa saat.

Jika tidak ada perubahan, sapukan lagi beberapa minit pada kawasan yang terkena gigitan serangga itu.

Cuba Gel Aloe Vera Untuk Hilangkan Kesan Digigit Nyamuk

Gel aloe vera sangat bagus untuk merawat kegatalan, menyembuhkan luka dan membantu hilangkan kesan gigitan nyamuk.
Gel Aloe Vera digunakan bagi merawat kulit bayi yang gatal digigit nyamuk

Ramai tak tahu Gel Aloe Vera mampu menyembuhkan luka dan membantu hilangkan kesan gigitan serangga ini. Ianya sejuk dan ada bahan antiradang sangat baik untuk merawat gatal digigit serangga itu.

Tipnya amat mudah. Macam ini…

Dapatkan satu tangkai lidah buaya (aloe vera) dan kemudian dipotong-potong bagi mengeluarkan gelnya. Sapukan gel ini terus pada kulit bayi yang ada kesan gigitan nyamuk. Tengok kesannya, harap membantu bayi itu.

Tip Kulit Kentang Ini Pun Bagus

Masalah kulit bayi akibat digigit nyamuk boleh juga dirawat dengan kentang. Kentang terdapat bahan potasium dan vitamin C.

Begini caranya – sebiji kentang dikupas dan gunakan bahagian dalam kulitnya. Sapu pada kulit yang terkena gigitan nyamuk. Lepas itu bilaskan dengan air bersih selepas beberapa minit.

Krim Minyak Zaitun Ozpure – Ada KKM

Hilangkan kesan gigitan nyamuk, gatal kulit bayi dengan krim mintak zaitun ozpure
Hilangkan kesan gatal gigitan nyamuk pada kulit bayi dengan Ozpure

Hanya sapukan nipis krim minyak zaitun pada kulit bayi yang gatal itu. Rasanya sejuk dan nyaman. Namanya Ozpure, buatan usahawan Melayu dari PJ

Fungsi krim ini ialah mematikan bakteria pada kulit yang gatal itu, melembabkan kulit dan membaiki kulit yang rosak.

Ozpure ada kelulusan KKM, jadi ibu bapa tidak perlu risau.

Ibu bapa boleh mendapatkan maklumat lanjuk krim ini dengan klik pautan berikut:

Krim Rawatan Kulit Ozpure

Ekzema Bayi – Cara Hilangkan Dengan Berkesan

Selamat mencuba tip ini…

Artikel ini telah diadaptasi dari artikel asal:

Hilangkan Kesan Gigitan Nyamuk, Gatal Kulit Bayi

Dr Ismail Tambi Pakar Sakit Tuan Di Damai Service Hospital Kuala Lumpur

Dr Ismail Tambi Di Hospital Damai

‘Dr Ismail Tambi boleh ditemui di Damai Service Hospital,’ itulah jawapan saya apabila ramai yang telefon saya.

Sejak saya menjadi stokis dan agen produk zakar Xgene Royale, banyak sungguh orang telefon saya macam mana nak kontek pakar sakit tuan itu. Agak penat juga saya melayannya.

Jadi siapa yang nak jumpa pakar sakit tuan mengenai masalah kelakian terutama kelemahan tenaga batin eloklah buat temujanji dengan beliau, di alamat berikut:

Dr Ismail Tambi
Damai Service Hospital (Hospital Damai)
109-119, 1st Mile, Jalan Sultan Azlan Shah (Jalan Ipoh)
51200 Kuala Lumpur
Telefon: 603-4043 4900
Google Map

Siapa Dr Ismail Tambi?

Dr Ismail Tambi pakar sakit lelaki nombor 1 di Malaysia.
Dr Ismail Tambi, Pakar Sakit Lelaki

Sebut sahaja pakar sakit tuan atau pakar kesihatan lelaki dan herba Tongkat Ali, semua orang mengenali DrIsmail Tambi. Malah ada orang Brunai pun ada telefon saya macam mana nak jumpa doktor ini.

Beliau amat terkenal di Malaysia di dunia sebagai doktor pakar andrologi.

Biasa kita dengar masalah sakit wanita, tetapi jarang dengar cerita ilmiah mengenai kesihatan lelaki. Ini kerana tidak ramai pakar kesihatan lelaki.

Jasa beliau dalam bidang perubatan andrologi dan herba mengharumkan nama negara dan membantu kaum lelaki tanpa mengira umur dalam masalah mengenai alat sulit dan tenaga batin.

Andrologi adalah kajian perubatan berkaitan dengan kesihatan lelaki, khusus masalah yang berkaitan dengan sistem pembiakan (reproduction) dan sistem urinari atau sistem kencing lelaki.

Lapan Perkara Menarik Mengenai Dr Ismail Tambi

  1. Ahli European Academy of Andrology (EAA )
  2. Menjadi rujukan utama doktor mengenai kesihatan lelaki
  3. Panelis Pelan Tindakan Kesihatan Lelaki Kebangsaan Oktober 2019
  4. Penasihat khusus di salah sebuah Syarikat Natural Health Produk.
  5.  Pakar sakit tuan / pakar andrologi di Malaysia dan Dunia
  6. Memperkenal dan mempatenkan Tongkat Ali dalam perubatan kesihatan lelaki di Malaysia
  7. Pakar pertama dalam kajian peningkatan sperma secara semulajadi
  8. Menulis ribuan artikel mengenai kesihatan lelaki di akhbar tempatan

Damai Service Hospital (Hospital Damai) Jalan Ipoh, Kuala Lumpur

Dr Ismail Tambi mempunyai klinik sakit lelaki di Hospital Damai, Jalan Ipoh Kuala Lumpur
Damai Service Hospital, Jalan Ipoh, Kuala Lumpur

Kaum lelaki yang ada masalah kelakian atau lemah tenaga batin boleh berjumpa dengan doktor ini di Damai Service Hospital (Hospital Damai) di Jalan Sultan Azlan Shah (Jalan Ipoh), Kuala Lumpur.

Beliau ada klinik di Tingkat 1, bangunan Hospital Damai. Yang saya tahu beliau ada setiap hari Rabu di hospital tersebut.

Pelanggan digalakkan membuat appoinment bagi memastikan beliau ada di klinik beliau.

Xgene Royale – Krim Formulasi Tongkat Ali

Xgene Royale ialah produk kesihatan lelaki yang dihasilkan oleh Dr Ismail Tambi.
Xgene Royale formula Dr Ismail Tambi

Kira-kira lima tahun lepas saya menjadi agen dan kemudian menjadi stokis Xgene Royale.

Xgene ialah krim yang sapuan zakar yang formula Tongkat Ali oleh DrIsmail Tambi. Krim ini berfungsi untuk menyubur dan memantapkan zakar. Ia harus menjadi rutin harian bagi lelaki yang mementingkan penjagaan.

Untuk lebih info klik:
Cara Menjaga Zakar Mengikut Pakar Sakit Tuan Dr Ismail Tambi

Sumber:
Biodata Dr. Ismail Tambi – Pakar Kesihatan Lelaki No. 1 Malaysia

Damai Service Hospital

Senaman Kemut Zakar Mengikur Dr Ismail Tambi

Siti Nurhaliza Akhirnya Memecahkan Rahsia Kecantikan Wanita

Apa yang lebih berharga kepada seorang wanita selain dari disayang?

Ramai wanita tak tahu macam mana Dato' Sri Nurhaliza dapat mengekalkan rahsia kecantikan dan keanggunan walaupun sudah berumah tangga dan ada anak.
Dato Sri Nurhaliza – Pengasas produk BeauSiti Simplysiti

Apakah rahsia kecantikan wanita mengikut saranan Dato Siti Nurhaliza?

Dato’ Sri Nurhaliza dapat mengekalkan kecantikan dan keanggunan walaupun sudah berumah tangga dan ada anak.

Tentu ramai isteri yang sentiasa menjaga orang tersayang terutama dan anak-anak dan menyebabkan menjaga diri.

Dengan tugas harian dan menjaga rumah, tentu isteri-isteri terlupa menjaga diri.

Dengan rutian harian yang penuh, tentu isteri takda masa nak bersenam, memilih makanan yang berkhasiat dan berehat.

Jom kita dengar apa kata Siti Nurhaliza mengenai rahsia kecantikan wanita

Kecantikan Wanita – Siti Nurhaliza Memecahkan Rahsianya

Jom dengar Siti Nurhaliza memecahkan rahsia kecantikan wanita….

Siti Nurhaliza menerangkan kebaikan meminum minuman kesihatan BeauSiti kepada kaum wanita

Kecantikan Wanita – Empat Perkara Yang Merisaukan

1. Bila Dah Berumur Wajah Makin Kurang Cantik

Wajah makin kurang cantik selalu menjadi kerisauan wanita apabila semakin berumur, tak kiralah dah berkahwin atau anak anak dara atau janda.

Tapi mesti ada cara supaya kelihatan muka cantik tapi tidaklah masa umur belasan tahun kan?

2. Bila Dah Berumur Badan Dah Tak Cantik

Biasalah hukum Alam, bila dah berumur badan akan tak cantik kalau dibiarkan, lebih-lebih lagi dah ada anak.

3. Bila Dah Berumur Macam-Macam Sakit Datang

Penyakit memang datang jika dibiarkan. Darah tinggi, kencing manis, kanser dan sakit jantung adalah normal.

Tapi tak kan nak biarkan, mesti nak berusaha seperti menjaga berat badan dan permakanan.

4. Bila Dah Berumur Nafsu Pun Kurang, Suami Ok lagi

Biasa orang perempuan akan risau jika suami mula nak gatal-gatal. Tapi jangan salah suami je. Cuba cermin diri mungkin ada kekurangan, takkan nak biarkan je.

Minuman Beausiti Membantu Menaikkan Kecantikan Wanita

Empat Khasiat BeauSiti Simplysiti Setiap Wanita Wajib Tahu

Kita ramai wanita yang dah berkahwing pandai jaga diri dan cantik. Ada tu anak dara pun kalah.

Bagi wanita yang rasa ada salah satu dari empat musuh di atas dan mahukan cara mengatasinya, Datin Siti Nurhaliza ada membuat minuman kesihatan yang berdasarkan bahan makanan yang bagus untuk kesihatan.

Pembuatannya berdasarkan penyelidikan dari golongan profesional yang mahir dalam bab permakanan wanita dan hubungannya dengan kecantikan wanita.

Kelebihan bahan-bahan yang digunakan dalam BeauSiti untuk kecantikan wanita

Empat kerisauan wanita dan macam mana BeauSiti boleh membantu kaum wanita.

Kaum Wanita – Cara Minum Minuman BeauSiti

Minum Beausiti dua kali sehari iaitu pagi dan malam untuk kecantikan
Minum BeauSiti dua kali sehari, pagi dan malam

Dua kali sehari, iaitu:

Sebelum sarapan pagi – 7.00 – 8.00 pagi
Selepas makan malam – 8.00 – 11.00 malam

Penerangan ringkas waktu dan cara meminum Beausiti

Cara Minum BeauSiti

Minum dua kali sehari, pagi dan petang – satu camca besar.

Harga BeauSiti Dan Cara Order

Harga: Semenanjung RM125 + pos RM11 = Jumlah RM135

Harga: Sabah Sarawak RM138 + pos RM15 = Jumlah RM153

Hubungi pengedar Beausiti: Abd Rahaman Rasid

Whatsapp 013 366 1242 – Taip ‘Nak order Beausiti’

Cara Isteri Dapat Harta Sepencarian Tanpa Turun Naik Mahkamah

Cara Mengurangkan Kolesterol Dalam Darah

Sakit Lutut Kanan Macam Mana Nak Pergi Umrah Dan Haji Minggu Depan

Memang tak selesa buat umrah atau haji kalau sakit lutut…

Adakah Anda Seorang Anak Yang Prihatin Terhadap Ibu Bapa? Baca Kesahnya…

“Sakit lutut macam mak nak gi umrah ni, sakit lutut kanan pulak,” kata Salmah kepada ibunya yang minggu depan nak buat Umrah.

Tentu bangga apabila anak perempuan nak beli Doxtecream untuk dihadiahkan kepada ibunya yang sakit lutut kanan yang akan buat ibadat umrah dalam 5-6 hari lagi.

Sakit lutut kanan dan kiri serta sakit tumit kiri adalah masalah semasa buat haji dan umrah. Jangan lupa bawa Doxtecream - krim sakit lutut,
Sakit lutut dan sakit tumit bagi orang berumur adalah perkara biasa mengerjakan haji dan umrah di mekah dan madinah

Berkali-kali anak perempuan ini mahukan kepastian dari saya samada krim yang dipesan boleh sampai ke tangannya sebelum ibunya pergi ke Mekah minggu depan. InsyaAllah sampai kata saya kepada Salmah.

Akhirnya, krim sakit lutu Doxtecream ini dapat ke tangan anak perempuan ini.

Sesiapa Pun Boleh Sakit Lutut Sakit Tumit Semasa Di Mekah – Terutama Yang Umur 50-an Dan 60-an

Masa umrah haji mesti banyak jalan kaki dan tentu sakit lutut kanan dan kiri serta  tumit. Jangan lupa bawa Doxtecream krim sakit lutut tumit.
Sakit lutut boleh mengganggu buat haji dan umrah. Jangan lupa bawa krim yang boleh redakan sakit lutut dan tumit

Sakit lutut ini paling menderita semasa kita nak bersolat wajib dan sunat semasa di Mekah dan Madinah…

Siapa yang berpengalaman menunaikan ibadat haji dan umrah, tentu setuju kita banyak jalan kaki.

Yang yang tak biasa eksais di Malaysia – khusus yang umur 50-an dan 60-an terasa kepenatannya, lebih-lebih mereka yang sakit lutut dan tumit.

Sampai di Mekah untuk haji dan umrah akan berjalan kaki melakukan tawaf. Jika ramai orang, lagi lama kita tawaf – mungkin sampai sejam atau lebih. 

Semasa di Mekah, mereka yang rajin membuat umrah 4-5 kali tentu lagi banyak berjalan.

Lepas tu, buat sai pun kena banyak berjalan kaki tak kurang 3.5 km pergi balik. Itu sekali sai, kalau 3-4 kali sai lagi banyak berjalan. Tentu sakit lutut – kanan dan kiri.

Semasa di Mekah mereka yang tinggal jauh dari hotel, katakan 500-700 meter dari masjid tentu berjalan kaki. Bayangkan berapa banyak jemaah yang berjalan kaki semasa nak solat Subuh hingga Isya di Masjidilharam.

Itu belum masuk lawatan di sekitar Mekah seperti melawat Bukit Jabal Rahmah dan Jabal Nur yang tentu kena mendaki.

Belum gi shopping-shopping. Aktiviti lawatan itu memang banyak berjalan. Bayangkan yang mereka yang sakit lutut.

Jangan Lupa Bawa Krim Sakit Lutut Doxtecream Semasa Haji Dan Umrah

Doxtecream - krim yang boleh redakan sakit lutut kanan atau kiri.
Krim sakit lutut Doxte Cream harus menjadi kawan semasa di Mekah dan Madinah

Keputusan anak tadi belikan krim sakit lutut Doxtejoint untuk ibunya memang tepat, terutama sakit lutut kanannya.

Krim Doxtejoint ini boleh disapu pada lutut sebelum, semasa dan selepas berjalan semasa tawaf, sai dan lawatan-lawatan di sekitar mekah dan Madinah.

Krim ini mampu meredakan sakit lutut dan ada yang hilang sakit kerana bahan dalam krim Doxtecream mampu menyerap ke dalam lutut dan melegakan rasa sakitnya.

Krim Doxtecream ini dibuat dari ekstrak daun ketumpang air dan rerama hijau. iaitu dua tumbuhan tradisional yang telah digunakan sejak zaman berzaman bagi mengubati sakit sendi, lutut dan sebagainya.

Krim Doxtecream dihasilkan dari penyelidikan sebuah institusi pengajian tinggi tempatan yang menjumpai bahan daun rerama hijau dan pokok ketumpang air mempunyai khasiat bagi mengurang atau menghilangkan sakit sendi lutut.

Mereka yang menggunakan krim Doxtecream juga mengakui ia boleh membantu mengurangkan sakit tangan, sakit belakang dan sakit tumit.

Cara Menggunakan Krim Sakit Lutut Tumit Doxtecream

Cara guna doxtecream ialah dengan tekan bahagian atas botol bagi mengeluarkan krim sakit lutut kanan kiri doxtecream
Hanya tekan beberapa kali bahagian atas Doxtecream bagi mengeluarkan krim

Cara menggunakan krim Doxtecream amatlah mudah. Tekan atau picit beberapa kali di bahagian atas botol Doxtecream, maka terpancutlah krim tersebut.

Letak krim atas tapak tangan dan teruskan sapu di permukaan kulit lutut kanan atau kiri yang sakit. Anda akan rasa berangin dan sunggu selesa. Boleh diulang kegunaannya semasa hendak ke masjid atau pergi melawat.

Boleh bawa botol ini ke dalam beg galas yang kita selendang itu.

Semasa dalam masjid atau di hotel, anda yang nampak ada orang sakit lutut kanan atau kiri boleh tolong sapukan. Besar pahalanya ketika kita berada di Mekah dan Madinah.

Video Cara Guna Krim Doxtecream

cara guna krim sakit lutut doxtecream

Testimoni Krim Sakit Lutut Doxtecream

Anda boleh dengan testimoni menggunakan krim Doxtecream dari salah seorang pelanggan kami.

Testimoni setelah menggunakan krim Doxtecream – sakit lutut pun hilang

Harga Dan Cara Order Doxtecream

Harga:
1 botol RM110 (sudah termasuk kos pos laju satu Malaysia)
2 botol RM200 (sudah termasuk kos pos laju satu Malaysia

Cara Order:
Whatsapp/Sms/Panggil: 013 366 1242 atau klik:
Saya Nak Lebih Info Dan Harga

atau abdrahaman@gmail.com

Pautan relevan:
Cara Mengurang dan Menghilangkan Sakit Sendi dan Lutut Dengan Bahan Tradisonal

Ketahuilah Cara Kurangkan Sakit Tumit Kaki

Kelebihan Senaman Kemut Zakar Mengikut Pakar Dr Ismail Tambi

Tontoni video Dr Ismail Tambi mengenai teknik senaman kemut untuk tambah prestasi lelaki

Senaman kemut bila terdengar memang melucukan. Dalam konteks kesihatan seksual lelaki atau wanita, senaman kemut mampu memberi kesan positif dan menakjubkan.

Senaman kemut dikatakan bagus untuk menjaga dan mengekalkan prestasi zakar.
Ramai kaum lelaki tak tahu senaman kemut ialah satu bentuk latihan yang penting

Ini kerana mengikur pakar Dr Ismail Tambi, senaman kemut membabitkan aktiviti mencengkam otot pembukaan lubang najis atau lubang dubur dan lubang kencing atau otot lantai pelvis seolah-olah mahu menahan kencing atau air besar dan ia perlu dilakukan serentak.

Tidak dinafikan apabila seseorang membuat senaman mengemut, perasaan kurang selesa akan berlaku di mana jika membuang air besar akan mengalami sembelit. Tapi jangan risau…

Bagi yang ada buasir pula, penyakit itu akan menjadi ketara dan menyakitkan, tetapi sebaliknya pada kaum wanita apabila melakukan senaman ini, mereka akan berasa terangsang, terutama jika kedua-dua paha dirapatkan. Namun jika paha direnggangkan sedikit, mungkin rasa terangsang itu kurang atau tiada langsung.

Cara Melakukan Senaman Kemut

Cara melakukan senaman kemut bagi kaum lelaki ialah dengan merapatkan kedua-dua paha dan mencengkam lubang najis serta lubang kencing.
Senaman kemut satu bantuk senaman zakar

Mengikut Dr Ismail Tambi, pakar sakit tuan, cara melakukan senaman mengemut bagi kaum lelaki ialah dengan merapatkan kedua-dua paha dan mencengkam lubang najis serta lubang kencing pada masa sama dengan padat, menahan nafas antara 3 hingga 5 saat sebelum melegakan kemutan.

Senaman pengemutan ini perlu dilakukan berulang-ulang sehingga 10 kali. Bagi mendapatkan kesan lebih baik, lakukan senaman ini lima kali sehari dan setiap kali, mencengkam 10 kali.

Ketika melakukan senaman kemut, seseorang lelaki itu perlu berada dalam keadaan selesa, termasuk sudah membuang air besar dan kecil, saranan pakar Dr Ismail Tambi.

Kelebihan Senaman Kemut Mengikut Dr Ismail Tambi

Antara kelebihan atau khasiat senaman ini ialah ia dapat membina otot benteng pangkal zakar yang mana jika zakar ereksi, mengemut dapat memadatkan pangkal zakar dan menolak serta memerah darah hala ke depan, sekali gus menyebabkan penghujung zakar lebih padat dan kembang seolah-olah zakar kelihatan besar di depan.

Bagi wanita, amalan kemut dapat melangsing dan melegakan corong faraj, sekali gus menyempitkan pembukaan faraj yang renggang.

Dengan corong faraj yang sempit dan kemas, angin tidak mudah masuk ketika wanita itu bergerak dan hubungan kelamin tidak akan berbunyi saperti angin keluar dan masuk.

Amalan mengemut dapat membantu melangsingkan otot kemutan dan membantu hubungan dengan pasangan kerana akan menjadikan aktiviti seksual lebih seronok dan merangsangkan.

Adalah perlu diketahui bahawa senaman kemut tidak dapat membina zakar menjadi panjang atau besar seperti mana dipaparkan dalam internet bahawa kaedah ini adalah amalan orang Arab bagi membesarkan zakar.

Senaman mengemut dapat memberi tenaga dan kekuatan apabila zakar yang ereksi dikemutkan

Mengemut juga membantu mengekalkan ereksi dan dapat bergerak serta mengubah posisi, sekali gus merendahkan kemungkinan darah terkeluar daripada otot zakar.

Selain itu, jika pergerakan zakar ke dalam faraj dengan keadaan lelaki mengemut, pasangan dapat merasai nikmat yang lebih dan mudah mencapai klimaks.

Gerakan zakar juga dapat dikawal dalam keadaan kemut. Justeru, amalan dan senaman ini dapat menjaga kekuatan ereksi selagi zakarnya mampu mengeras.

Untuk lebih jelas mengenai senaman mengemut, sila tonton video Dr Ismail Tambi.

Bagaimana Anda Membuat Maintainance Zakar?

Pernah anda dengar Xgene Royale?

Xgene Royale ialah krim penjagaan zakar yang telah diformulasikan oleh Dr Ismail Tambi, pakar sakit tuan yang terkenal di Malaysia. Kandungannya ialah ekstrak Tongkat Ali. Setakat ini belum ada krim zakar di pasaran.

Macam kereta juga, zakar memerlukan maintainance….

Xgene Royale dibuat dari tongkat Ali hasil formula Dr Ismail Tambi.
Xgene Royale hasil formulasi Dr Ismail Tambi

Untuk lebih info produk Xgene Royale sila layari:
Cara Menjaga Kemaluan Mengikut Pakar Sakit Tuan Dr Ismail Tambi

Kecantikan Wanita – Siti Nurhaliza Memecahkan Rahsia

Artikel di atas telah diadaptasi dari Metro: Kelebihan Senaman Kemut

Cara Hilangkan Gatal Ekzema Bayi Dan Sakit Kulit Dengan Berkesan

Ramai orang cakap Ekzema sukar diubati. Mengapa tidak mencuba formula baru ini?

Dah puas ke klinik dan farmasi dan berhabis wang, ekzema bayi  tidak sembuh…

Ibu bapa mana yang tidak sayangkan anak, terutama bayi yang tidak tahu apa-apa!

kanak-kanak kerap kena ekzema dan biasa ia sukar jumpa ubat yang benar-benar mujarab.
Penyakit ekzema kena pada bayi dan kana-kanak memang satu penyeksaan

Anak menangis siang malam tergaru-garu gatal hingga melecet kulit sampai berdarah, sakitnya anak kena ekzema. 

Bayi lagi menderita sakit, mana dia tahu nak garu. Tahu menangis sahaja, tak kiralah gatal muka, badan, tangan atau kaki yang kena ekzema.

Ibu-bapa tentu berhabis duit ke klinik dan farmasi, nak ubat ekzema. Ekzema memang degil dan payah nak ubat.

Kalau guna ubat farmasi, ada steriod yang dapat sembuhkan ekzema sekejap sahaja, lepas itu gatal balik.

Apa Itu Ekzema Bayi Dan Kanak-Kanak?

Ekzema selalu kena pada kanak-kanak yang berumur lima tahun ke bawah. Tetapi ramai juga orang dewasa terkena ekzema.

Ekzema menyerang muka, tangan, leher, kaki dan bahagian badan lain. Ekzema bukan jangkitan, dan sakit gatalnya sukar diubat, lebih malang kepada anak-anak yang masih belum pandai bercakap dan  tahu menangis sahaja.

Jom kita tengok ada tak cara mengubat ekzema….

Kelebihan Buah Zaitun Terbongkar

Kelebihan Buah Zaitun Sebagai Bahan Makanan dan Perubatan Ada Dalam Al-Quran

Dalam dunia moden pada hari ini, kajian sains mengiktiraf khasiat buah zaitun yang mempunyai nilai tinggi dalam bidang perubatan. 

Apabila minyak zaitun diambil sebagai bahan makanan, ia bertindak sebagai tambahan kepada zat makanan, mencuci dan membaik pulih perut dan menjadi penawar racun.

Apabila minyak zaitun diambil sebagai bahan sapuan luaran, ia bertindak sebagai pelicin dan pelembut kepada kulit yang mengalami ekzema dan psoriasis seterusnya dapat meremajakan kulit.

Menurut Tarmizi dan Ibn Majah, Nabi Muhamad SAW bersabda, ‘Makanlah minyak zaitun, dan sapulah kulit mu dengannya kerana ia datang dari pohon yang diberkati’.

Apa Itu Krim Ozpure?

krim dan sabun ozpure ialah krim minyak zaitun yang mampu mengubat gatal kanak-kanak
Sabun dan krim ekzema yang dibuat dari minyak zaitun mampu mengurangkan gatal ekzema. InsyaAllah.

Kini sudah ada krim Ozpure. Anda tak perlu susah payah ke klinik atau farmasi dan berhabis RM60-RM100 sekali ke klinik. Kalau 3-4 kali atau lebih tentu banyak kosnya.

Ozpure ialah krim rawatan kulit yang berasaskan minyak zaitun. Ia adalah produk Malaysia yang dihasilkan oleh seorang usahawan muda Melayu, Hafiz Alias.

Beliau mempunyai minat yang mendalam terhadap perubatan moden yang berasaskan bahan asli dan sanggup melabur berpuluh ribu euro bagi membeli kertas penyelidikan krim minyak zaitun dari German. Hafiz menamakan krim ini dengan Ozpure.

Penghasilan krim Ozpure bermula dengan hasil penyelidikan Vienna Blocenter di bawah organisasi European Molecular Biologi (EMBO), Heidelberg, German yang menemukan minyak zaitun yang diozonkan mampu merawat masalah kulit seperti jangkitan bakteria, fungal, luka diabetik”.

Hafiz Alias, Pengeluar Ozpure

Bagaimana Krim Ozpure Boleh Hilangkan Ekzema Pada Bayi dan Kanak-Kanak


Melawan Bakteria

Krim Ozpure akan melawan bakteria dan kulat ekzema. Ozpure akan menghilangkan simptom ekzema dan ini memberi keselesaan pada bayi dan kanak-kanak


Melembabkan Kulit

Ozpure yang bertindak sebagai pelembab kulit dan ini dapat mengurangkan rasa gatal dan tidak selesa pada kulit bayi dan kanak-kanak


Membaiki Kulit Yang Rosak

Apabila kulit rosak ia akan berparut.

Ozpure dapat merangsang peredaran darah, menggalakkan pertumbuhan sel kulit baru dan ia menghalang pembentukan parut pada kulit bayi dan kanak-kanak.


Ada Kelulusan KKM

Krim Ozpure selamat digunakan. Ia tanpa steriod. Ozpure telah mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM), butir kelulusan NOT180408552K


Pengiktirafan PPPOM

Krim Ozpure telah mendapat pengiktirafan Pertubuhan Pengamal Perubatan Ozon Malaysia (PPPOM) – yang bermakna proses ozonisasi akan memastikan keaslian minyak zaitun terpelihara.

Maklum Balas Pelanggan Selepas Mengguna Krim Ozpure Ke Atas Ekzema Bayi dan Kanak-Kanak

Ekzema Pada Jari Tangan Dan Jari Kaki

Puan Halimah mempunyai cucu yang mengidap gatal Ekzema bayi pada jari-jari tangan dan jari kaki.
Ekzema pada jari tangan dan jari kaki

Puan Halimah ada seorang cucu lelaki berumur 4 tahun yang mengidap gatal-gatal ekzema pada jari-jari tangan dan jari kaki.

Selepas dua minggu guna krim gatal Ozpure, “ada banyak kurangnya”, kata Halimah dalam wasapnya kepada saya.

Gatal Ekzema Bayi Pada Leher Dan Tengkuk

Puan Izan mempunyai anak perempuan yang berumur 3 tahun dan kena sakit eczema sejak umur 2 tahun.
Gatal ekzema pada leher dan tengkuk: sebelum dan selepas mengguna krim Ozpure

Puan Izan dari Rawang Selangor mempunyai anak perempuan yang berumur 3 tahun dan kena gatal ekzema (eczema) sejak umur 2 tahun. Ekzema kena pada leher, pelipat tangan, pelipat kaki dan ada sikit pada badan.

Waktu malam anaknya tidur tidak nyenyak kerana gatal, masa siang cuaca panas dan badan berpeluh, lagi gatal.

“Alhamdulillah, dalam masa 7 hari dah nampak kesan”, wasap Puan Izan kepada saya. 

Selepas 3 minggu, “dah licin kulit anak saya, dah takda eczema naik lagi”, kata puan Izan sewaktu order dua botol lagi krim Ozpure.

Ekzema Bayi – Celah Lengan, Leher, Lutut, Kaki,  Belakang dan Perut

Angleyn gembira kerana bayi yang berumur 7 bulan mengalami gatal ekzema sejak lahir sekarang dah baik.
Ekzema celah lengan, leher, lutut, kaki,  belakang dan perut

Selepas sebulan pakai krim Ozpure, “Dah ok dah, tak gatal lagi”, kata Puan Angleyn.”Oh…thanks Ozpure, anak saya tak gatal lagi.”

Puan Angleyn dari Sarawak gembira kerana anaknya yang berumur 7 bulan mengalami gatal ekzema sejak lahir, sekarang dah baik setelah guna Ozpure. 

Kulit anaknya merah-merah gatal, iaitu di celah lengan, leher, lutut, kaki; dekat belakang dan perut.

Beliau kesian anaknya asik tergaru-garu. Puan Angleyn ada membawa anaknya berjumpa doktor sebelum menggunakan krim gatal Ozpure.

Doktor hanya bagi ubat sapu sahaja. Habis ubat, gatal-gatal datang balik.

Cara Mengguna Sabun Dan Krim Ozpure

Krim minyak zaitun Ozpure disapukan pada kulit 1-2 kali sehari selepas kulit dibersihkan dengan air sabun Ozpure.

Sabun minyak zaitun Ozpure yang diberi percuma. Basuh kulit yang gatal dengan air sabun Ozpure ini, keringkan kulit sebelum disapu krim Ozpure.

Adakah Ozpure Hanya Menyelesaikan sakit Ekzema sahaja? Dengar video ini…

Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini

Cara Order Ozpure – Krim Ekzema

Sila wasap ke 013 366 1242 untuk order atau lebih info pasal produk Ozpure.

Khasiat Minyak Zaitun Ramai Wanita Tak Tahu

Cara Hilangkan Gatal Kemaluan Dan Faraj Miss V Dengan Berkesan Dan Cepat

Sakit Lutut Ketika Solat – Ubat Paling Mujarab, Berkesan Dan Selamat?

Dapat ubat yang boleh kurangkan sakit pun dah bagus…

Sakit lutut ketika solat, itu masalah yang dihadapi oleh Hajah Ros. Dah puas beliau cari ubat, tetapi takda yang berjaya. Jom kita dengar cerita Hajah Ros.

Hajah Ros – Dulu Sakit Lutut Ketika Solat, Sekarang Dah Ok, Tak Pakai Kerusi Nak Solat

Hajah Ros yang berumur 58 tahun telah mengalami sakit lutut sejak tiga tahun yang lepas. Beliau sakit lutut sebelah kanan.

Hajah ini ingin mencuba krim sakit lutut Doxtecream setelah terbaca di dalam Facebook. Beliau terus membeli satu secara online.

“Dulu saya sembahyang atas kerusi, tapi sejak saya guna Doxtecream ini, saya dah boleh sembahyang macam biasa,” wasap Hajah Ros kepada saya.

“Sekarang nak rukuk dan sujud pun senang, dulu susah nak sujud.”

“Sekarang ni Alhamdulillah, semuanya senang belaka,” ujar Hajah Ros.

Mengikut Hajah Ros, beliau menyapu krim Doxtecream ini dua kali sehari. Waktu pagi dan malam.

Waktu pagi beliau menyapu krim ini masa nak solat Subuh, dan waktu malam ketika nak tidur.

Sejak beliau boleh ke masjid dan solat tak pakai kerusi, ada beberapa orang jemaah wanita bertanya ubat apa yang Hajah Ros pakai.

Beliau berkata, beliau tak makan ubat. “Saya guna ubat sapu je,” ujar Hajah Ros.

“Saya ceritakan pada mereka terus dia tertarik dan terus nak beli”, wasap Hajah Ros kepada saya.

Oleh kerana ubat ini mujarab, hari ini beliau beli dua botol lagi, dan satu daripadanya kawan masjid nak beli krim Doxtecream ini.

Bukan sahaja dah boleh solat, bahkan pergi bilik pun senang dan tak sakit lagi. Risau juga Hajah Ros takut terjatuh dalam bilik kerana sakit lututnya itu.

Testimoni Hajah Ros setelah menggunakan krim Doxtecream bagi sakit lututnya
Testimoni – wasap saya dengan Hajah Ros mengenai pengalaman menggunakan krim sakit lutut Doxtecream.

Cara Menggunakan Krim Doxtecream

Hanya tekan di bahagian atas Doxtecream dan kemudian sapu di bahagian lutut.
Picit di bahagian atas untuk keluarkan krim Doxtecream

– Untuk mengeluarkan krim Doxtecream, tekan dan picit beberapa kali botol Doxtecream.

– Letakkan cecair krim Doxtecream di atas tapak tangan.

– Sapukan krim tersebut pada bahagian anggota yang sakit – biasa di kawasan lutut atau mana-mana anggota yang sakit.

Video Cara Sapu Krim Doxtecream

cara guna doxtecream

Sedikit Mengenai Produk Doxtecream

Krim sakit lutut Doxtecream krim sapuan pada lutut atau sendi yang sakit.
Krim sakit lutut Doxtecream

Doxtecream ialah produk keluaran Malaysia dan mendapat KKM. Doxtecream selamat digunakan kerana ia dari bahan semula jadi.

Bahan utama ialah ekstrak daun ketumpang air dan rerama hijau – tumbuhan yang popular di kalangan orang Melayu sebagai ubat dan minuman mengurangkan sakit sendi dan lutut

Produk ini sudah empat tahun di pasaran. Doxtecream ialah produk hasil penyelidikan syarikat tempatan dan sebuah institut pengajian tinggi tempatan.

Kami banyak menerima maklum balas yang krim atau ubat ini sangat mujarab kepada pelanggan dalam meredakan sakit lutut dan sendi.

Penerangan lanjut mengenai produk ini bolehlah layari di sini:

Cara Mengurang dan Menghilangkan Sakit Sendi dan Lutut Dengan Bahan Tradisonal

Ada Yang Sakit Lutut Dan Susah Nak Solat?

Cara Order Krim Sakit Lutut Doxtecream

Mereka yang sakit lutut ketika solat, susah nak rukuk dan sujud boleh mendapatkan stok daripada saya.

Harga: RM90.00
Pos laju & kendalian: RM9.00
Jumlah: RM99

Untuk order klik sini untuk wasap: Saya Nak Order Krim Doxtecream

Atau hubungi saya Rahaman 0133661242 atau abdrahaman@gmail.com

Sakit Lutut Kanan Macam Mana Nak Pergi Umrah?

Cara Mengurang dan Menghilangkan Sakit Sendi dan Lutut Dengan Bahan Tradisonal

Disclaimer: Apa yang kami nyatakan di web ini adalah benar dan tepat mengikut fakta semasa dan dari ulasan pengguna sebenar. Pengguna dinasihatkan menggunakan produk ini seperti arahan pada produk. Namun kami tidak bertanggungjawab jika sebarang masalah/komplikasi berlaku kepada pengguna di atas penggunaan produk ini

Tips Untuk Kurangkan Sakit Tumit Kaki Ramai Yang Tak Tahu

Sakit tumit kaki ialah masalah yang kerap dihadapi oleh mereka yang berusia 40 dan ke atas. Mereka yang mempunyai berat badan berlebihan biasa akan menghadapi masalah yang sama.

Ada beberapa penyebab sakit tumit kaki. Namun, punca utama ialah plantar fasciitis, iaitu keadaan di mana berlaku keradangan pada tisu serat di bawah tapak kaki.

Mereka yang menghadapi masalah sakit di atas boleh melakukan aktiviti berikut untuk mengurang atau meredakannya

Sakit tumit kaki kerap berlaku pada mereka yang berumur 40 tahun dan ke atas dan punya berat badan berlebihan.
Sakit tumit masalah yang kerap dihadapi oleh mereka yang berusia khususnya 40 ke atas

1. Senaman Tapak Kaki – Cara Kurangkan Sakit Tumit

Tumit kaki akan sakit bila kekurangan darah dan oksigen di bahagian tersebut. Amalkan beberapa regangan pada tapak kaki dengan cara berikut:

Mula-mula, duduk di atas kerusi dan silangkan kaki atas lutut anda yang lain, bengkokkan pangkal jari dan tarik ia ke arah badan sehingga anda rasa regangan yang selesa.

Akhir sekali, tahan regangan selama lebih kurang 30 saat dan ulangi latihan itu dalam lima hingga 10 kali dengan regangan yang sedikit dan sederhana dan tanpa sakit.

Anda juga digalakkan untuk membuat sedikit regangan tapak kaki sebelum tidur dan bangun dari tidur supaya otot tidak terkejut.

2. Rendaman Kaki Dalam Air Garam Untuk Kurangkan Sakit Tumit

Rendaman kaki bagus untuk melegakan tekanan pada tapak kaki.

Caranya mudah, sediakan air rendaman kaki dalam besen. Campurkan air suam bersama garam kasar dan campuran bunga-bungaan (alternatif jika mahu kaki harum).

Rendam kaki selama setengah jam, anda akan rasa tumit kaki lebih relaks dan selesa.

3. Pilih Kasut Yang Sesuai

Pemilihan kasut yang sesuai memain peranan pada tapak dan tumit kaki. Selain reka bentuk yang cantik, kasut juga harus memberi keselesaan dan tampungan yang baik pada kaki.

Pilih kasut yang sediakan span yang mencukupi pada tapak kaki. Elakkan daripada memilih kasut yang mempunyai tapak yang nipis kerana ia tidak menyokong kaki dengan baik pada tapak kaki.

4. Pilih Aktiviti Riadah Yang Sesuai

Bagi mereka yang mudah sakit pada tumit kaki, anda perlu kurangkan aktiviti riadah yang memerlukan anda untuk berjalan atau berdiri dengan lama seperti berjoging atau berlari.

Anda digalakkan untuk melakukan aktiviti seperti berenang atau berbasikal kerana ia memberi kurang tekanan pada tapak dan tumit.

5. Suntikan Steroid Pada Tapak Kaki

Jika sakit masih tidak baik, suntikan steroid pada tapak kaki adalah salah satu rawatan alternatif. Ia akan mengurangkan keradangan pada tumit.

Tetapi perlu diketahui suntikan steroid mempunyai komplikasi iaitu ia boleh menyebabkan fat pad atrophy dan ia boleh menyebabkan sakitnya menjadi lebih teruk.

6. Menyapu Krim Doxtecream – Kurangkan Sakit Tumit

Cara guna dan sapu doxtecream

Bagi mengurangkan sakit tumit, anda boleh mencuba krim Doxtecream, produk Malaysia. Krim ini terbukti dapat mengurangkan sakit lutut dan sendi.

Ia mendapat kelulusan KKM dan dibuat dari bahan tumbuhan. Klik foto untuk info lebih.

Doxtecream ialah produk terhasil penyelidikan syarikat tempatan dan instutisi pelajaranyang mendapati daun ketumpang air dan rerama hijau mempunyai bahan yang boleh mengurangkan sakit sendi, sakit lutut dan sakit tumit.
Doxtecream ialah krim bagi mengurangkan sakit lutut dan sendi – mampu mengurangkan sakit tumit juga.

Krim ini mengandungi bahan daun ketumpang air dan rerama hijau. Kedua-dua tanaman ini telah digunakan secara meluas oleh nenek moyang orang Melayu sebagai herba atau ubat bagi mengurangkan sakit lutut, tumit dan sendi.

Doxtecream terhasil daripasa penyelidikan syarikat Bumiputera dengan kerjasama sebuah instutusi tempatan. Doxtecream telah berada di pasaran sejak beberapa tahun lepas.

Anda yang ingin mendapatkan penerangan lanjut krim Doxtercream sila hubungi stokis di talian 013 366 1242 atau layari blog berikut:

Ketahuilah Bahan Tradisonal Boleh Mengurang dan Menghilangkan Sakit Sendi dan Lutut

Sakit Lutut Ketika Solat, Ada Ubat?

Rencana ini telah diadaptasi dari rencana asal:
Cara Kurangkan Sakit Pada Tumit Kaki